Sukces: Nawyk, który pomoże ci osiągnąć sukces Cz.2

Jeśli czytałeś poprzednią część, możliwe, że dalej nie rozumiesz jak to jest z tym nawykiem i czemu osiągniesz dzięki temu sukces. Wróćmy do kwestii pełnego skupienia. 

Możesz zadać sobie pytanie, jak mogę rozwinąć swoją uwagę, skupienie i koncentrację? Przy wszystkich pingach, osiach czasu i tablicach w mediach społecznościowych i stresie wydaje się, że koncentracja jest ostatnią rzeczą, jaką posiada nasze obecne społeczeństwo.

Jeśli nie czujesz, że masz teraz ten atrybut lub czujesz, że potrzebujesz go więcej, aby zrealizować swoje cele i zadania, trzymaj się mnie! Nauka twierdzi, że ​​skupienie i koncentracja to umiejętności, których można się nauczyć!

W książce dr Amishi Jha zatytułowanej Szczytowy umysł wyjaśnia, że ​​poświęcając tylko 12 minut dziennie, pięć dni w tygodniu, możesz zwiększyć swoją uwagę i pamięć poprzez proste ćwiczenie. Tak więc za niewielką inwestycję swojego czasu możesz zebrać ogromną nagrodę w prawie każdej dziedzinie swojego życia. Teraz, jeśli szukasz kilku innych sztuczek, aby utrzymać koncentrację, oto kilka:

1. Wyeliminuj rozpraszacze

Przed rozpoczęciem jakiegokolwiek zadania musisz skonfigurować swoje środowisko tak, aby odniosło sukces, aby zmniejszyć prawdopodobieństwo rozpraszania się. Może to być przełączenie wszystkich urządzeń w tryb „Nie przeszkadzać” (wcale nie jest ci potrzebny poradnik iPhone lub poradnik Android, żeby wiedzieć, że coś takiego istnieje, ja próbowałem się w ten sposób oszukać…), umieszczenie telefonu w innym pokoju lub wczesne wstawanie, zanim ktokolwiek inny będzie mógł wykonać te zadania. Osobiście muszę czasami odłożyć telefon do innego pokoju, ponieważ podświadomie go podnoszę i zaczynam przewijać media społecznościowe, co ostatecznie odwraca moją uwagę od wykonywanego zadania. Oczyszczenie przestrzeni w celu odwrócenia uwagi to świetny sposób na utorowanie sobie drogi do sukcesu!

2. Rób krótkie przerwy

Praca przez dłuższy czas może osłabić naszą koncentrację. Doskonałym sposobem na złagodzenie tego problemu jest robienie krótkich przerw. Zwykle pracuję przez około 30 minut bez rozpraszania się, a następnie robię krótką przerwę na 5 minut. Niezależnie od tego, czy chodzi o przekąskę, czy o patrzenie przez okno – to daje mojemu mózgowi czas na regenerację. Po przerwie wracam do pracy, jestem odświeżony i zrelaksowany, a moje skupienie wydaje się wzrastać.

3. Ćwiczenia

Wielu z nas przypisuje korzyści płynące z ćwiczeń naszym fizycznym ciałom. Istnieje jednak mnóstwo badań na temat tego, w jaki sposób regularne ćwiczenia mogą faktycznie poprawić nasze ogólne zdrowie psychiczne – w tym naszą koncentrację i produktywność. Ilekroć mam trudne zadanie, które wymaga mojej pełnej niepodzielnej uwagi, zazwyczaj planuję swoje zadanie zaraz po rutynowych ćwiczeniach! Ta prosta sztuczka przyspieszyła produktywność wszystkich moich zadań i celów.