Oto, jak sztuka może uczynić Cię szczęśliwszym i zdrowszym

Sztuka może być źródłem inspiracji i pocieszenia w trudnych czasach, dlatego miliony ludzi na całym świecie zaczęły rysować, malować lub uczyć się gry na instrumencie muzycznym, aby poradzić sobie z kryzysem Covid-19. Ale jeszcze przed pandemią ludzie zwracali się ku artystycznym przedsięwzięciom jako sposobowi wyleczenia, a badania wykazały, że angażowanie się w działalność artystyczną może w rzeczywistości przynieść korzyści Twojemu życiu na wiele sposobów. Tworzenie i docenianie sztuki może być dobre dla ciała, umysłu i duszy, a oto wszystkie sposoby, w jakie sztuka może uczynić Cię szczęśliwszym i zdrowszym.

Może złagodzić stres

Każdy doświadczy stresu w pewnym momencie swojego życia, a obecnie ponad jedna trzecia wszystkich Amerykanów żyje z ekstremalnym stresem. Ciągły stres może skutkować problemami ze zdrowiem fizycznym i psychicznym, problemami w związkach i niską produktywnością w pracy, dlatego priorytetem powinno być zawsze znalezienie pozytywnych sposobów radzenia sobie z nim. Medytacja i ćwiczenia mogą złagodzić stres, ale rysowanie, malowanie, kolorowanie lub rzeźbienie może również pomóc złagodzić napięcie i uspokoić umysł.

Według badań przeprowadzonych na Uniwersytecie Drexel, zaledwie 45 minut tworzenia sztuki może znacznie obniżyć poziom stresu, sprawiając, że poczujesz się bardziej zrelaksowany i mniej niespokojny. Jeśli minęło trochę czasu, odkąd tworzyłeś grafikę, zacznij w prosty sposób. Możesz spróbować kolorowania w książce do kolorowania dla dorosłych lub szkicować fryzury, takie jak faliste warkocze na postaciach z kreskówek lub anime. Nie martw się, że zrobisz to perfekcyjnie – ważne jest, aby aktywnie zaangażować się w proces twórczy, abyś mógł w pełni doświadczyć łagodzących stres korzyści, jakie daje sztuka.

Przy okazji sprawdźcie blog o samochodach – jeśli taka tematyka was interesuje 🙂

Może zmniejszyć depresję i lęk

Osoby, które doświadczają depresji lub lęku, mogą chcieć spróbować uważnych zajęć artystycznych, ponieważ mogą one pomóc poprawić zdrowie psychiczne. Badanie opublikowane w The Journal of Korean Medical Science pokazuje, że osoby, które uczestniczyły w tygodniowej 45-minutowej sesji świadomej terapii sztuką przez 12 tygodni, miały zmniejszony poziom lęku, depresji i złości. Aby złagodzić niepokój i depresję, wypróbuj uważne zajęcia artystyczne, takie jak rysowanie autoportretu lub kolaż z wydruków lub wycinków z czasopism. Możesz także narysować mandale i pokolorować je później lub stworzyć grafikę z piasku. Każde z nich może pomóc ci ćwiczyć uważność, abyś mógł osiągnąć wewnętrzny spokój.

Może zwiększyć poczucie własnej wartości

Robienie czegoś kreatywnego może zwiększyć twoją pewność siebie, ponieważ daje poczucie spełnienia. Niezależnie od tego, czy chodzi o komponowanie piosenki, ukończenie projektu haftu krzyżykowego, czy uchwycenie chwili aparatem, poczucie spełnienia pochodzi z procesu wykonywania czynności, niezależnie od wyniku końcowego. Wybierz zajęcie artystyczne, które sprawia Ci przyjemność, aby być bardziej zaangażowanym, i nie zapomnij skupić się na procesie, abyś mógł dobrze czuć się ze swoją sztuką i sobą.

Sztuka może przynieść korzyści Twojemu życiu i związkom na wiele sposobów. Spróbuj dziś zrobić coś kreatywnego i zobacz, jak to czyni cię szczęśliwszym i zdrowszym, i nie wahaj się wypróbować różnych zajęć artystycznych, dopóki nie znajdziesz tego, który najbardziej Ci odpowiada.